Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

ΜΟΔΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ;

Πριν λίγες μέρες είχα πάει σε ένα παραθαλάσσιο ταβερνάκι μαζί με κάτι φίλες μου. Η θάλασσα μου αρέσει πάρα πολύ και προτιμώ όταν βγαίνω να έχω οπτική επαφή μαζί της. Η μυρουδιά του ιωδίου μαζί με το πλατσούρισμα των κυμάτων με τρελαίνει. Καθίσαμε και αφού παραγγείλαμε τα φαγητά μας αρχίσαμε να μιλάμε και να λέμε τα νέα μας. Mιλούσαμε λίγο φωναχτά και γελούσαμε γιατί το πείραγμα έπεφτε βροχή. Η μια φίλη μου έχει λίγα παραπάνω κιλά, δεν δείχνει ιδιαίτερα χοντρή, αλλά οι άλλες την πειράζουν συνέχεια. Αυτή γελάει όμως και δεν έχει πρόβλημα, συνηθίζει να λέει τα πάχη μου τα κάλη μου και εμείς γελάμε και το έχουμε κάνει σλόγκαν. Εκεί λοιπόν που μιλούσαμε κάποια στιγμή είπα εγώ, ότι αύριο δεν θα μπορέσω να πάω για καφέ την ώρα που ήθελαν να πάνε αυτές γιατί έχω γυμναστήριο. Η Μαρία μια από τις τρεις φίλες μου με ρώτησε τι κάνουμε στο γυμναστήριο.  Της είπα ζούμπα που είναι ο καινούριος χορός και  που έχουν σχεδόν, όλα τα γυμναστήρια τώρα και πιλάτες.

Κάποια κυρία από πίσω γύρω στα σαράντα  με ρωτάει με σπασμένα Ελληνικά, σε ποιο γυμναστήριο πάω. Γύρισα τότε και την κοίταξα, καθόταν στο διπλανό τραπέζι έπινε καφέ και επειδή μιλούσαμε δυνατά  άκουγε τι λέγαμε. Πιάσαμε την συζήτηση και μου είπε ότι πηγαίνει και εκείνη στο Βέλγιο σε γυμναστήριο εντατικά. Ακόμα μου είπε, ότι  και το πρωί κάνει μόνη της  επί δυο ώρες  στο σπίτι γυμναστική. Μα για ποιο λόγο; ρώτησα κάνεις στο σπίτι γυμναστική, αφού το γυμναστήριο σε καλύπτει απόλυτα. Θέλω να χάσω κιλά μου απαντάει, εκεί έπαθα πλάκα. Η κυρία αυτή ήταν σκελετωμένη τα κόκκαλα εξείχαν παντού και το πρόσωπο της ήταν  αφυδατωμένο. Το χρώμα της δεν μου άρεσε καθόλου, ήταν χλωμή. Το δέρμα στα χέρια και στον λαιμό είχε γίνει σαν πλισές, η γιαγιά μου σίγουρα έχει πιο τσιτωμένο δέρμα.  Μα εσύ της λέω μετά από λίγα δευτερόλεπτα σοκ που έπαθα, δεν έχεις ανάγκη να χάσεις κιλά, να μην σου πω ότι πρέπει να πάρεις μερικά. Όχι λέει εκείνη θέλω να χάσω άλλα πέντε κιλά. Κατάλαβα ότι είχα να κάνω με κάποια που είχε εμμονή με τα κιλά της και πως δεν ήταν καθόλου φυσιολογικό αυτό.

Ξεκίνησα να την ρωτώ για την διατροφή που κάνει, γιατί μια τόσο εξαντλητική προπόνηση χρειάζεται σίγουρα και μια σωστή διατροφή. Τι έχεις στην καθημερινή διατροφή; την ρώτησα  και άρχισα να της λέω την δική μου,  για να την κάνω να μου πει τι τρώει, γιατί καταλάβαινα ότι δεν τρέφεται σωστά. Εγώ, συνέχισα να της λέω, τρώω πολλά φρούτα, λαχανικά, ψάρια και πολλές άλλες τροφές, το μόνο που προσέχω είναι να μην τρώω τακτικά τηγανιτά και με πολλά λιπαρά φαγητά. Εκείνη τότε με κοιτούσε σαν να της έλεγα κάτι παράλογο και μου απαντάει, εγώ μπορεί να περάσω την ημέρα μου με μισό γιαούρτι και ελάχιστο φαγητό, το μεσημέρι. Δηλαδή δεν τρως σωστά; αυτό μου λες τώρα. Όχι αρκετά είναι αυτά που τρώω και έχω καταφέρει να μην πεινώ, αλλά πρέπει να χάσω και άλλα κιλά είμαι ακόμα παχιά. Εκείνη την στιγμή δάγκωσα την γλώσσα μου, μου ήρθε να της πω ότι είναι σαν γριά και πως ένας άνθρωπος αν δεν έχει τα κανονικά κιλά και είναι τόσο σταφιδιασμένος, μοιάζει με μούμια, αλλά κρατήθηκα γιατί δεν ήθελα να την προσβάλω. Μετά από λίγα λεπτά συζήτησης μαζί της κατάλαβα ότι είχε χοντρό πρόβλημα και ήθελε βοήθεια από ειδικό. Λυπήθηκα που δεν μπόρεσα να της δώσω να καταλάβει πως έτσι που πάει θα έχει άσχημα αποτελέσματα και  επιπτώσεις από την στέρηση τροφής. Οι βιταμίνες που πρέπει να παίρνει καθημερινά ένας άνθρωπος και ορισμένα   συστατικά που βρίσκονται μέσα στις τροφές, μας είναι απαραίτητα. Αν σε ένα αμάξι δεν βάλουμε βενζίνη θα σταματήσει και αν του βάλουμε κάτι άχρηστο αντί για αυτήν, θα κολλήσει η μηχανή και θα αχρηστευτεί το αμάξι. Έτσι είναι και ο οργανισμός του ανθρώπου, χρειάζεται όλες τις ουσίες για να είναι υγιής και να μπορεί να αποδώσει.


Πολλά κορίτσια ξεκινούν μια εξαντλητική δίαιτα που μερικές φορές έχει επιπτώσεις στην υγεία τους. Πρέπει να καταλάβουνε πως το ιδανικό βάρος δεν είναι τα σκελετωμένα πρότυπα που μας σερβίρουν. Αν δεν έχει και λίγο ψαχνό πάνω του ένας άνθρωπος είναι το ίδιο άσχημη εικόνα και χειρότερη μπορώ να πω, από έναν υπέρβαρο. Η νευρική ανορεξία είναι μια καινούρια ασθένεια που έχει αρχίσει και παίρνει  διαστάσεις και πρέπει να το προσέξουμε αυτό. Το άτομο που νοσεί ψυχολογικά, νομίζει ότι είναι υπερβολικά παχύ.  Αρχίζει να μην τρώει και αν φάει λίγο θα πάει αμέσως να κάνει εμετό γιατί έχει ενοχές και έτσι σιγά σιγά μαθαίνει να μην τρώει καθόλου.  Όχι λοιπόν εξαντλητική δίαιτα, ναι στην υγιεινή διατροφή και στην γυμναστική. Για όσους δεν μπορούν να  πηγαίνουν στα γυμναστήρια το περπάτημα είναι εξίσου ευεργετικό και κάνει μια χαρά την δουλειά του. Μην αφήνετε τον εαυτό σας να μουμιοποιείται και να αργοπεθαίνει.  Ζήστε όμορφα με τις μικρές απολαύσεις τις ζωής. Φαγητό με μέτρο και σωστή διατροφή, μόνο αυτό χρειάζεστε και  ζήστε χωρίς υπερβολές.  Μην στερείστε τα πάντα, γιατί αργότερα αυτό γίνεται εμμονή και θα έχετε  ολέθρια  αποτελέσματα.

Μύριαμ Κ. Ρόδος

Δεν υπάρχουν σχόλια: